INICI
BIOGRAFIA
LA PRESÓ
AJUDA´M

He obert aquest espai perquè em puguis ajudar a fer-me una mica més digna la meva estança a la presó. Et demano una petita ajuda, 5 euros són suficients per poder comprar productes d'higiene personal i menjar a la presó. T'estaré immensament agraït que valoris fer-me una petita aportació que m'alleujarà a mi i a la meva família el temps que hauré d'estar injustament privat de llibertat. Moltes gràcies !!!










Reflexions per reflexionar


Si faig una comparació entre el meu estat anímic entre el dia 23 de desembre de 2012, quan vaig ser detingut o l’endemà, quan vaig ingressar per primer cop a la meva via en una presó amb l’estat d’aquests dies de permís, confesso que no tenen res a veure. Llavors, la foscor, el bloqueig mental, la sensació de sentir-me com qualsevol cosa insignificant, sense cap valor, amb la dignitat perduda i ara, malgrat que tot no està superat, penso que estic arribant a ser una nova persona, amb ganes de sobreviure, ganes de fer, ganes de tornar per engegar la vida que ha quedat aturada aquests mesos. Si veig el passat, giro el cap, veig un llarg temps viscut sense vida, ara aquesta vida, nova vida la veig un xic més endavant d’on ara sóc i ja tinc la sensació de que amb la punta dels dits ja la puc sentir. 

Aquests mesos viscuts mai quedaran en l’oblit, sempre aniran amb mi, com una cicatriu ben visible perquè realment han anat fent un forat en el meu cor, en l’ànima, en el cervell. He fet molt per portar una vida normalitzada i això ha estat gràcies a les moltes tasques que han ocupat el temps i això ha suposat un bàlsam que ajudava a que la ferida arribés a cicatriu. Com he dit en altres ocasions i no em cansaré de dir-ho, el meu patiment era doble. Una gran part era perquè aquí havia quedat sola la meva estimada Marta, amb en Marc i tantes altres persones que estaven patint molt més que jo aquesta situació esdevinguda de sobte, en menys de 30 minuts. L’altra part era el patiment personal, primer pel cas i segona perquè allà quedes totalment incomunicat, discapacitat, sense possibilitats de fer res més que poder telefonar i parlar els cinc minuts. Uns minuts que són glòria, que són joia, que donen alè, que permeten escoltar la veu de la persona estimada a la que fa mesos que no veus. 

Ara, tot comença a tenir un caire diferent ja que haver trepitjat el carrer, haver estat a casa, haver compartit espai i temps amb els meus, amb Marta i Marc, em porten més calma, menys neguit, una nova visió més clara de que el futur aviat deixarà de ser-ho per tornar-se en un present. Tinc clar i això no ho puc oblidar ni oblidaré mai que el vostre suport, el de tothom que ha estat al nostre costat ha servit de molt i no tant per a mi, sinó per Marta i Marc. Com he dit en altres ocasions, sempre he cregut en les persones i aquesta idea s’ha refermat fins a l’infinit en veure com molts i moltes heu reaccionat. I ja no parlo de les aportacions econòmiques que heu fet, que valen molt més del que representa el valor del diner, sinó les altres aportacions, les morals, les d’afecte, les de suport vital que heu fet arribar i encara seguiu fent que arribin. Els dies tenen 24 hores però vosaltres els heu convertit en moltes més. Una hora d’estada amb qualsevol de vosaltres, acompanyat de Marta, ens ha representat un temps llarg i apreciat. El temps ha anat passant com fa sempre però per nosaltres era com si s’hagués aturat. 

Tinc moltes esperances dipositades en aquest futur que començarà el proper dilluns a les 5 de la tarda quan torni a entrar a Zuera. A partir d’aquell moment, els segons seran la meva mesura del temps perquè el cor i el cervell em diuen que ben aviat puc tornar per quedar-me. Ja no tornaré cap a Zuera, cap a la presó i llavors veuré i gaudiré d’una nova vida que hauré de tornar a inventar per recuperar el perdut. Una pèrdua econòmica que intentaré refer amb totes les meves forces però amb la garantia de que tindré ja per sempre al meu costat a la persona que més he estimat, estimo i estimaré, Marta. Però sense oblidar-me de tots i totes, dels que heu fet costat, dels que amb un gran “Bon dia” escrit en una piulada a Twitter o a Facebook donen vida i realitat a la nostra vida. Hi ha moments en els que penso que tot això cal dir-ho en veu alta, amb valentia i perquè arribi a tots els racons del món. I també penso que arribarà el moment en el que podré explicar-ho perquè ajudi a altres persones que estiguin en situacions similars. La força de les persones, dels éssers humans, val més, molt més que milers, milions de paraules, que en molts casos són dites sense més. La bondat es porta dins des que naixem però no a tothom els surt després, els queda dins i en molts casos se’ls torna maldat. I amb això em refereixo a un parell de persones que de forma anònima m’han fet arribar sengles cartes, escrites amb ordinador, amb noms falsos, sense signar, amb un trist “un bon amic” han intentat fer-me mal. Sapigueu que les he trencat en milers de pedaços, les he fet miques i les he deixat en el contenidor de la brossa. Heu intentat, repeteixo, fer-me mal, fer-nos mal però no ho heu assolit. Haig de dir que han trasbalsat el meu ànim, el meu cor, el meu cervell, però finalment he recuperat el seny i, malgrat la petita ferida, la cicatriu no és visible. Heu de saber que per fer mal cal saber. No tothom en sap i menys els que inventeu històries sabent que no podré des d’allà, desvetllar, resoldre, verificar, saber. M’heu fet trontollar però aquella mena de manca de fermesa, de força per estar dempeus, que inicialment em provocava uns núvols negres al cap, han marxat i ja veig el sol. No sé pas qui sou ni quina era la vostra intenció però no heu aconseguit la fita que us havíeu proposat. No sé pas qui sou però us dic que no en tinc ganes de saber-ho. Sou anònims i això, en el meu cor, vol dir que no existiu. Tampoc vull saber ni conèixer-vos. Potser el mal que intentàveu fer se us tornarà cap a vosaltres i llavors patireu molt més del que pensàveu que jo podria patir. 

Bé amics i amigues, no tenia clar si havia d’explicar-vos aquest assumpte però ho he fet perquè tingueu clar que hi ha persones dolentes, persones que tenen el cor quasi desfet de ràbia, de maldat. Tan sols us demano que seguiu així, amb nosaltres, al nostre costat i plegats, potser, algun dia desvetllarem aquests malfactors i maldestres que volen aprofitar qualsevol moment per fer mal. 

Pensem, des d’ara, en el que he dit abans. Tinc un futur proper que farà que tot giri en un sentit positiu per a tothom, que portarà una nova vida per nosaltres, sobretot per Marta, per Marc i per mi. Seguirem estant en contacte, ens veurem, ens parlarem per veu o gràcies a les noves aplicacions mòbils. I això és el més important. Us estimo a tots i totes, us estimem perquè heu demostrat que si en algun moment havíeu dit que éreu amics i amigues, veritablement ho sou. I això val molt més que res.