INICI
BIOGRAFIA
LA PRESÓ
AJUDA´M

He obert aquest espai perquè em puguis ajudar a fer-me una mica més digna la meva estança a la presó. Et demano una petita ajuda, 5 euros són suficients per poder comprar productes d'higiene personal i menjar a la presó. T'estaré immensament agraït que valoris fer-me una petita aportació que m'alleujarà a mi i a la meva família el temps que hauré d'estar injustament privat de llibertat. Moltes gràcies !!!










Carta de Miquel Quintana als seus amics des de la presó

M'he assabentat per Marta que s'ha fet un bloc per la meva causa i en el que esteu fent donatius per ajudar-nos a resoldre aquests greus moments que estem vivint. Uns moments que a la vista de la sentència que m'han imposat poden ser una eternitat, greu i llarga eternitat, ja que mai a la meva vida havia pensat que podria, podríem trobar-nos així. Creieu-me quan us dic que estic molt agraït i que si en lloc d'escriure hagués de parlar, no podria fer-ho perquè se'm quedaria la veu totalment trencada.

Viure aixo és molt dur i no tan sols per mi sinó per la meva estimada Marta i per en Marc, el nostre fill, i per na Empar, la meva futura jove, com per tantes i tantes persones, amics i coneguts. La sentència em condemna a 3 anys i 3 mesos de presó per un delicte que no he comès i que seguiré negant fins a la fi de la meva vida. Encara avui no he despertat d'aquest mal son i no sé si sóc conscient del temps que em queda per estar privat de llibertat, però el que sí tinc clar és que per tal de que tot aquest temps no representi una doble condemna, necessito estar en una presó del meu País, de la meva terra, de Catalunya. Això em permetria estar més proper a casa meva, a la meva família, a les amistats i no hauríem de patir per veure'ns.

Els contactes amb l'exterior són molt limitats i controlats. Telefònicament, només disposo de 50 minuts a la setmana, deu telefonades d'un màxim de 5 minuts cadascuna, als números de telèfon que he demanat em siguin aprovats i dels que cal presentar factura per verificar siguin reals i de qui s'ha dit que són. Quan a les visites es poden fer de dos formes. Les anomenades comunicacions, que són d'un màxim de 40 minuts i en una sala en la que no hi contacte amb les persones ja que les converses són per un telèfon i a través d'un vidre gruixut. A més, cal que abans de rebre a cap persona, hagi facilitat les seves dades personals i sigui dins de la llista dels acceptats i aprovats.

També es poden fer els anomenats “vis a vis” que poden ser familiars i íntims, amb familiars directes, esposa, fills, pare, mare i res més, quedant fora la resta de persones. Aquesta modalitat admet només un cada quinze dies. Tot aixo a uns 650 quilometres de distància i a unes 7 hores de viatge per aquestes dues hores.

Per tot això tinc clar que haig d'anar a Catalunya, encara que la meva advocada ja em va dir que les possibilitats són gairebé nul·les, amb moltes i greus dificultats per raons pròpies de la Generalitat, qui té la competència sobre les presons catalanes. Jo ja he fet una part d'aquesta tasca. He escrit al president Mas; al diputat Carles Campuzano; a Pere Soler, director general de presons de Catalunya; a Ernest Benach, expresident del Parlament de Catalunya i a Javier Nistal, director general d'Institucions Penitenciaries a Madrid, exposant-los-hi ei meu cas i espero que la seva actuació em
permeti assolir aquesta fita.

Ara, tan sols caldria que des d'aquest bloc es faci quelcom entre tots i totes per ajudar-me, per ajudar-nos. No sé que cal fer però sé que ho fareu. Repeteixo que estic agraït, mot agraït amb tothom. No sé pas com però us ben garanteixo que aquests favors els tornaré, encara hagi d'anar casa per casa fent-vos les tasques domestiques pel temps que calgui. De totes formes, quan pugui tenir el meu cap un xic menys ennuvolat, espero tenir més idees.

Una forta abraçada a tothom, millor, moltes i fortes abraçades.